Selasa, 3 Jun 2008

D'CRESCENDOS - Junika l (1983),


Lp milik Miraks yang aku tolong ripkan...enjoy semua.

 boomp3.com

13 ulasan:

  1. my special request bro zali... boleh tak upkan album ini dahulu.Dah lama aku cari album ni, rupanya kau yang ada menyimpannya...ini adalah anak2 seni dari Sarawak-D'Crecendos...kumpulan ini pernah menjadi juara Bintang RTM dulu...ahli2nya banyak aku kenal.ada yg dah jadi pensyarah dan dokter.Kamil Salim,Julai dan Junainah bertiga yg aku ingat nama2 mereka.Junainah tu tinggal sebelah rumah aku dulu tu....

    BalasPadam
  2. Bro Zali, Saya Kamil salah seorang Kumpulan Crescendos dan mengucapkan terima kasih atas usaha u all semua. Junaenah sekarang dah jadi pensyarah di UKM. Julai dan Husni pula masing-masing sebagai pegawai kerajaan di Kuching. Saya pula fulltime usahawan dalam bidang multimedia, audio video production, penceramah motivasi dan pensyarah sambilan di Fakulti Graphic Media di UITM Sarawak. Sekarang banyak buat lagu-lagu dan video iklan, korperat dan dokumentari.

    BalasPadam
  3. Wow, saya juga rasa bertuah kerana dapat feedback dari salah seorang anggota ini.

    Harap tidakmenjadi kesalahan bagi saya utk saya berkongsi album ini dengan rakan rakan saya di multiply ini.

    Tujuan tidak lain hanyalah utk memberi memori dan sedikit publisiti kepada muzik & kumpulan yang mungkin generasi sekarang sudah hampir lupa.

    Terima kasih kembali Doktor Kamil.

    BalasPadam
  4. Bro Zali,
    Lagu Nyanyian warna tu terkini dah kita masukkan improved harmoninya selepas pihak RTM hendak siarkan kembali dalam klassik FM baru-baru ini.Kita boleh bantu jika u maukan audionya. We have the full collections on the newspaper cuttings, lagu semasa dlm pertandingan dan video menyanyi (ketika dah berumur he..he..) down mmemorylane RTM. Gd works bro for our artis-artis lama.

    BalasPadam
  5. Kalau tidak menjadi keberatan, saya begitu berbesar hati kalau dr sudi berkongsi audio terkini lagu 'nyanyian warna' dan pengalaman-pengalaman berharga D'Crescendos.

    Dapat juga, saya mengimbas kembali perjalanan seni kumpulan ini

    Terus terang saya katakan bahawa irama muzik D'Crescendos masih lagi sesuai didengar masa ini walaupun ianya telah berusia lebih 20 tahun.

    Thanks a lot dr.

    BalasPadam
  6. waa...

    ahli2nya ahli akademik sekarang ni

    tahniah mr rare

    BalasPadam
  7. yeahhh penghormatan atas usaha bro zali selama ini

    BalasPadam
  8. sudah di up di bhgn muzik.....

    p/s: utk contact shj

    BalasPadam
  9. Bro..boleh bagi tau mcna nak hantar audio lagu kami kpd saudara...

    BalasPadam